orimligt

Alla inlägg under juni 2013

Av Amanda ♥ - 30 juni 2013 10:50

Hej! Just nu ligger jag i farmors och farfars soffa och sparkar med fötterna. DET KÄNNS SOM ATT JAG ÄR EN TELETUBBIE! (Och därför gjorde jag en look på msp som heter Teltubbie♥ Love: it den gärna :3) Jag och Simon har sovit över hos farmor och farfar, sen igår. Och idag ska vi åka hem. Igen.. ^^ Igår kväll och idag morgon så kliade det jätte mycket i mina och Simons ögon! Och ingen vet varför. Farmor och pappa tror att det kan bero på en docka som farmor har haft med sig från deras land på Orust. xd Det tror inte jag. o.o Men aja de får ju tro det om de vill det.. O_O Vi ska snart äta tror jag, farmor håller nämligen på och dukar. Hihi! Ses. ^^ 

   

 


/Amanda



Av Amanda ♥ - 29 juni 2013 12:28

Hej! Igår klockan ungefär kvart över 5 landade mitt flygplan på Landvetter. Hihi alltså var jag tillbaks i Sverige igen. (; Jag har haft en jätte, jääääätte bra vecka på Cypern och jag gjorde många roliga saker. xd Vårat förra hotell (det vi var på förra året - Olympic lagoon) var lite bättre än det här, Rising star. Men det var okej ändå. Plus Olympic lagoon är 5 stjärnigt. Och Rising star är 4 stjärnigt. :3 Och som sagt jag hade det jätte bra. c: Varje kväll gick vi en promenad på stranden och sen upp till THE CITY eller vad man ska kalla det.. ^^ Tyvär finns det nästan inga roliga affärer där utan bara Souvenir affärer och i alla Souvenir affärerna har de samma saker. Tröjor som det står I Love Cyprus på och sånt. Men jag hittade några grejer jag ville ha. x) En kväll när vi hade gått en bit i THE CITY. xd Så kom vi fram till en Bungy Jump grejsimojs och jag testade det.  Sen sista dagen vi var på Cypern så gick vi dit igen och jag gjorde det självklart, igen<3 men den här gången var det inte lika kul för den tjejen som hade hand om studsmattan som jag hoppade på hoppade typ med mig och klängde fast i snörena. Tjejen som hade hand om min studsmatta första gången jag Bungy jumpade xD nuddade bara snöret litegrann (hoppas ni fattar vad jag menar med nuddade bara litegrann) :'* och hon andra hoppade med... WEIRD. ^^ Hon som jag hade första gången var asgrym och ascool. xd<3 MEN det var kul båda gångerna ändå.  Och det var super coolt att göra volter. Vi hade Buffé på hotellet i 5 dagar och beställmatgrej i 2 dagar. DET LÅG POMMES PÅ MIN TALLRIK VARJE DAG. ^^ Utom när jag åt Pizza. o.e Vi badade i poolen minst en gång varje dag och i havet 2-3 gånger. Jag tog några bilder med min kamera och med mammas kamera som tar för lång tid att ladda upp så de kanske ni får se om några månader. HAHAHAHA sure det kmr nog aldrig hända. Men man vet aldrig. cx Jag försökte ta kort på några super söta kattungar som vi såg på kvällen men jag hade ingen kamera med mig de gångerna som vi såg de. Så är det nästan alltid när det är nåt man vill ta kort på/filma så har man ingenting att göra det med, med sig. Iallafall för mig - Olycksfågeln. .____. På bussresan till flygplatsen i Lanarca när vi skulle åka hem så mådde Simon inte så bra och han ja ni vet:  Det gick över sen som tur va, stackars honom. x'c Plus sen när vi kom hem till vårat hus och skulle slappa, se på film och ha fredagsmys så skulle Simon duscha... och såklart olycksfåglar som vi är så klämde han tummen i badrumsdörren och fick åka till sjukhuset. :c Han skrek jätte högt och jag blev jätte, jääääääääääätte rädd! Vi trodde att han kanske hade brutit den men förmodligen har han inte det för idag har han inte lika ont. Men nageln kommer kanske ramla av. I DON'T KNOW. o.e Jag vet att det inte alls är kul att klämma tummen/nåt annat (pappa klämde nämligen min tumme i den hårda ytterdörren när jag var liten) men det var faktiskt lite roligt när Simon klämde sin tumme... Han sa: - Fan. Och tappade pappret som han skulle torka bort blodet med och då började jag skratta xd och när han låg i sängen och skrek så tystnade han helt plöstligt och sa jag hoppas det går fort på sjukhuset för jag vill hinna se en film!!! VI BÖRJADE SKRATTA SOM GALNA BABIANER. :'D<3 Haha, så det kan vara kul att klämma sin tumme kanske inte pågrund av att man klämmer tummen för det gör ju jätte ont men pågrund av andra saker. ^-^ Nästan direkt när jag kom hem så kollade jag mobilen eftersom jag inte hade haft wifi på en vecka. Jepp.. o..o Och jag hade fått 23 vänförfrågningar på insta, typ 10 kommentarer, 19 meddelanden på kik, 1 kommentar här på bloggen, 6 meddelanden på msp och 3 vänförfrågningar! Det är nog mer än jag nånsin har fått, om man lägger ihop allt alltså. Tacktack! x) Jag hade egentligen velat stanna minst en vecka till men det ville ingen annan och det hade nog inte gått så bra för då hade jag saknat er för mycket. :*<3



                       

HAHHAHAHAHA<3

   

Det finns alltid tid för lite fula, konstiga och roliga ego pics. c:


/Amanda   

Av Amanda ♥ - 21 juni 2013 04:00

Godmorgon. xd Just nu sitter jag förmodligen i en bil på väg till flygplatsen. Jag vet att det är Midsommar idag och att vi ändå åker till Cypern men om mormor och morfar inte hade sålt sitt superfinavackra hus på Tjörn (som jag alltid kommer att älska och sakna) så hade vi firat Midsommar där och inte i ett flygplan. x) Men det blir nog en rätt bra Midsommar här på Cypern också. Jag menar sol, bad, glass, SOMMAR! JAG ÄLSKAR ATT VARA UTOMLANDS :3 Men vi ses när jag kommer hem igen. ^^ Ha det så bra där hemma! Jag älskar er. ;*

(Det här inlägget är tidsinställt, jag skulle aldrig få skriva ett vanligt inlägg nu.. Klockan är liksom 4 på morgonen!!!!) :'D  


/Amanda

Av Amanda ♥ - 20 juni 2013 19:33

Hej! Idag har jag vart med Linnea och Louise. cx Vi cyklade till Konsum och köpte dricka, tuggummin och LITE annat. ^^ Det var jätte kul. x) Sen när Louise hade gått hem (klockan 3) så gjorde jag och Linnea en ny Barbie serie. c: Den här gången fick den heta Sjöjungfru hemligheten. Och den blev jätte bra vi blev inte klara med alla delarna men man kan ju alltid fortsätta nån av de 10000000000000000000000000000000000000000000000000
00000000000000 andra gångerna vi kommer träffas.Ja... nu till en annan sak. xd Det är bara 9-11 timmar kvar tills jag sitter på planet till Cypern! Jag tycker faktiskt inte om att flyga, inte alls. Jag mår illa av det. o.e Men det är så kul att äntligen komma fram sen när man har suttit där på det dumma planet som gör en illamående. Och en annan bra sak med att flyga är ju att man får tugg tuggummi.. Så att inte det dumma planet skadar öronen också. c: Och som sagt kommer jag inte kunna blogga på en vecka men det är ju inte så lång tid så jag hoppas ni klarar er utan mina superasgrymma inlägg HAHAHAHAH nejmen. (; Hihihåhå :3 

     

/Amanda

Av Amanda ♥ - 20 juni 2013 19:30






/Amanda

Av Amanda ♥ - 20 juni 2013 11:52

Hej! Gjorde nyss en header och gjorde om hela utseendet på Julias blogg och jag blev jätte nöjd. Jag har bestämt mig för att alla headers och nya utseenden xd jag gör ska vara gratis för jag älskar att göra bilder/headers och allt sånt! Så skit i alla priser som står i de andra header-inläggen kolla bara på bilderna <3 :') Jag kan även byta muspekare och allt åt dig det gjorde jag åt Julia, såååå varför inte åt dig. c: Varsågod Julia:

Om du vill ha en header av mig är det bara att kommentera, skriva till mig på msp, mejla mig, kika mig.. ja kontakta mig helt enkelt. c: Hoppas du blev RIKTIGT nööööjd Julia! kitti-love.bloggplatsen.se    



/Amanda

Av Amanda ♥ - 19 juni 2013 21:24

Hej! Idag har jag vart hos mormor och morfar. c: Vi var i Slottskogen, lekte på Plikta haha Simon är så grym på att leka på klätterställningar HAHAHAHA han slog sig hela tiden och frågade mig hur jag kunde vara så asgrym på att klättra. Okej jag erkänner jag är faktiskt rätt asgrym på det mesta. B) Sen åt vi donuts, bullar, muffins och ja.. fika. Det var jätte gott och vi köpte rätt många kakor/bakelser. Nam nam. :3 Nu till en helt annan random sak: ÄR VI OLYCKSFÅGLAR I VÅRAN SLÄKT ELLER?! Det är nästan alltid broöppning när vi ska nånstans, Telenor "bäst i test" aa det funkar ju bra (wää laggar hela tiden), tv'n "bäst i test" aha.., Netflix ska tydligen vara azum nädå det funkar inte nänä. Aah jag blir så trött på alla dåliga saker som händer. xd Fast det händer ju en del bra saker också! ^-^ Nu undrar ni nog varför jag tog upp det här med olycksfåglar jo... sen skulle vi åka och bada i/på Åbybadet. xd Simon är ju under 10 år (han är 8) och tydligen får man inte bada utan en vuxen om man inte är över 10 år och simkunnig. Det har nog ändrats för jag har badat jätte många gånger där (när jag var 10-) utan att nån vuxen var med i vattnet. Så det blev inget av det, alltså inget bad! Blöö o.o Men istället åkte vi och handlade glass (ja jag ska skriva upp glassen på glasstopplistesaken, sen när dator***** funkar igen) och jordgubbar. Nam nam. cx Sen åkte vi hem till mormor och morfar åt glassen och jordgubbarna, såg en JB film (NICE ni borde se den. Vet bara inte vad den heter) :33, chillade :), åt tacos, chillade IGEN och ja, hade chill-kul. ^^ Förresten nu är det inte alls många dagar kvar tills jag och the family sitter på planet till Cypern vi åker på Fredag morgon (kl 4 o.e) och det är ju inte änns dagar kvar det är ju 1 dag. Dx Jag kommer förmodligen inte kunna blogga den veckan men ni kan ju alltid kolla gamla inlägg och jag hoppas det inte gör nåt. (; Eeeeen dag, shit. LÄNGTAR!!! SHÖBLÖ ;***

Ps. Lägg aldrig till en bild till ett långt inlägg som du har skrivit (på mobilen) då riskerar du att allt raderas och att du får skriva om allt. Jag talar av egen erfarenhet. Olycksfågel var det. D:


/Amanda

Meny ♥

Välkommen till min blogg ♥

 

Hej! Jag heter Amanda och är född 2002. ♥ Jag älskar att vara med kompisar, skratta - vilket jag gör ganska ofta (åt typ vad som helst), att fota, redigera bilder, dansa, sjunga och lyssna på musik. Jag hoppas ni gillar min blogg och fortsätter att läsa den! ♛

                             

Kategorier ♥

Frågafrågafråga ♥

51 besvarade frågor

   

Kalender ♥

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år ♥

 

Omröstning ♥

Hur ofta är du inne på min blogg? x)
 Varje dag
 Nästan aldrig
 Så ofta jag kan
 Det är första gången

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Arkiv ♥

Länkar♥

Besöksstatistik ♥

Black Moustache






Ovido - Quiz & Flashcards