orimligt

Alla inlägg under augusti 2013

Av Amanda ♥ - 18 augusti 2013 15:55



/Amanda  

Av Amanda ♥ - 18 augusti 2013 14:58

Jag rekommenderar verkligen inte att smaka på bakpulver .___.



/Amanda

Av Amanda ♥ - 15 augusti 2013 17:15

3 saker som gör att jag inte gillar skolan:
1. Matte
2. Man måste gå upp så tidigt
3. Jag kunde gjort nåt mycket roligare, men istället är jag där

3 saker som gör att jag gillar skolan (lite):
1. Mina vänner
2. Gympa, slöjd och bild <3
3. Några lärare :3

Av Amanda ♥ - 15 augusti 2013 12:26

Serbien - Tisdag
Hej! Idag när vi skulle åka till Serbien, fick vi vänta 1 och en halv timme för att de hade "tekniska problem" SERIÖST GAAAH Jag tänkte bara: Starta då ditt jävla plan jävel HAHAHA men allvarligt jag gjorde det ._. Som tur är hade de gratis wifi på flygplatsen. 8D Så jag satt och chattade med några random (mest med Matti om den där dumma planet, de andra svarade inte så mycket) d: Sen när vi äntligen hade fått gå på plan jäveln HAHAHAHA så satte jag och pappa oss tillsammans och Simon, farmor och farfar satte sig på andra sidan. (Jag fick fönster plats). c: Vi skulle inte åka i 14 timmar som när man ska till Thailand (tror jag owo) HAHAHA men vi köpte lite mat/snacks på planet ändå. Jag köpte Pringels, en Cola, en skit äcklig macka som jag inte kunde äta o.o och en Snickers. c'x Och sen.. ungefär 2 timmar för sent kom vi fram till Serbien!! ÄNTLIGEN (': Då blev vi hämtade av Dragan och Dragan (de är kusiner, och ja de har samma namn. (Som jag och Amanda) de busar hela tiden men mest med Simon. Som tur är. :3 Vi åkte med den ena Dragan och farmor och farfar med den andra. The Dragan's kallar de/vi dom. xD HAHAHHA Vi åkte till flygplatsen i Beograd, som det heter på Serbiska eller Belgrad som det heter på alla andra språk (vet inte exakt vad man säger att deras språk heter). o.o Sen när vi kom fram till Vrsac (vörsas uttalar man det HAHAHAH) så åkte vi till den lägentheten där vi skulle bo. (x Så tog vi fram våra kläder och så sen gick vi till en resturang vi hade blivit ditbjudna av familjen Pop, som jag inte känner så mycket än men man kallar de Pop eftersom de heter Popovic i efternamn det är det jag vet förutom att jag träffade de när jag var liten. :'D Sen när vi hade ätit på resturangen (jag åt schnitzel, pommes frites och drack cola) så gick vi till en Basketplats, spelade, passade och sköt lite. :p Och där vid Basketplatsen så fanns det typ ett ute gym HAHAH så vi gick och testade lite där också. Det var jätte kul. c': När vi skulle sova sen på kvällen så blev det lite problem, det var varmt, svettigt, sängen var jätte äcklig, täcket med, min kudde var rätt normal men inte pappas han använde en prydnadskudde. 8D Men annars gick det rätt bra att sova förutom att Simon började blöda näseblod mitt i natten. Usch, usch, usch. Blää. :c Som tur är vaknade inte jag när han blödde, bara pappa MOHAHAH♥ Nejmen. "Förlåt pappa" <3 c:


Serbien - Onsdag
Hej! Idag vaknade jag, jag vet inte när och jag var jätte, jätte trött. Och det kändes ju verkligen bättre när jag visste att vi skulle blo hämtade klockan 9 och åka till en pool och simma/bada. Verkligen HAHAHA nej verkligen inte. Men det gick rätt bra sen ändå. Jag simmade inte 1 kilometer som jag sa att jag skulle göra (har gjort det en annan gång *skrytskryt* HAHAH) för jag var alldeles för trött. Men jag simmade iallafall 25 meter. Nice va? HAHAH nej inte alls. cx Vi var och simmade med Andrej och Sule, några släktingar. (: Sen när vi hade simmat/badat klart så åkte vi hem till Sule och åt lunch, chillade HAHAH och gosade med deras, Sule och hans fru Brankas jätte fina hundar som jag älskar♥ På vägeb hem från de så gij vi i genom eb jätte fin park och när vi hade gått i genom den så gick vi lite på stan. Och sen gick vi hem (jag ska göra en haul när jag har kommit hem med ALLT jag har köpt under resan så berättar inte nu). När vi hade "shoppat" klar så gick vi hem och vilade lite för sen skulle vi cykla, vi visste inte hur långt, på vilken väg, med vilka cyklar vi visste bara att vi skulle åka med Dragan, Andrej (Dragans son xD) och hans kompis upp för ett berg. Jag, pappa och Simon blev skjutsade upp för hälften av berget ungefär medans de andra cyklade den biten också. c: Sen skulle vi då få se vilka cyklar vi skulle få använda på våran "cykeltur" jag fick en Mountain bike i grått, utan fotbroms som jag alltid har haft. Så ja vi började cykla upp för berget och det var uppförs backe en ganska lång bit... ganska. HAHAHAHAHAH. Men man kan ändå säga att det gick bra i början för sen när vi hade kommit till en liten resturang druckit lite, åkt ner för de första nerförsbackarna så började vi åka in i skogen.. Och nerfärsbackar i skogen, det är inte så kul. Ni kommer nog inte fatta hur det kändes för det kändes som att jag levde i en mardröm, jag grät, kunde inte andas, eller se, jag kände inte mina ben och det kändes som att nån annan styrde mig, som i en dröm.. Vi cyklade en ganska lång stund innan jag blev jätte, jätte rädd och började gråta och skrika då fick jag gå en bit men jag fick inte gå hela tiden. Sen började jag gråta ännu mer när vi kom ännu längre ik i skogen, det blev svart, mer nerförsbackar. Med stenar på marken, stup åt vänster och berg och vassa grenar åt höger. :c Det var den värsta mardröm jag nånsin haft. /: Jag hoppas det blir det enda tråkiga på resan så att det inte kommer mer... Ett + var att det var lättare att somna idag. :')


Serbien - Torsdag
Hej! Idag kom Alexander, David, Petra och Jessicka hit. Äntligen lite fler svenskar!!!! HAHAH <3 (:


Serbien - Fredag
Hej! Idag var det som en högtid här i Serbien. Den kallas Slava och man samlas hela släkten, äter, umgås xd och ja är tillsammans allihopa! Det var jätte, jätte kul. :') Vi lekte med våra kusiner här kallar man nästan alla för kusiner XD, åt jätte god mat + ett lamm son de snurrade på en sån här pinne över en eld (som i filmer) HAHAH och umgicks. (: Det var jätte bra. Och alla mina släktingar är JÄTTEJÄTTEJÄTTEJÄTTE snälla! Så det var ju väldigt kuul. c: Sen när vi kom hem efter slavan så gjorde vi inte nånting speciellt vi bara chillade var ute på stan och så. cx


Serbien - Lördag
Hej igår var det väldigt svårt att sova, jag vet inte varför. HAHAHAH men ja det bara var det. :'D Imorgon ska pappa, Dragan, Dragan och Sule jaga. Det ska bli jätte kul tycker de.. dx


Serbien - Söndag
Hej.. /: Imorse när jag vaknade så stog Petra i dörröppningen och grät. Hon sa:
- Kom till Alexander. :'l
Så jag trodde det var nåt med Alexander men det var det inte! Det var Sule.. :c Han hade fått en hjärtattack och... dött. Den roligaste, snällaste och gladaste människan i hela Serbien hade dött. :'( Nästan direkt när vi hade fått reda på det försökte vi ringa farmor, farfar och Jessicka men de svarade inte så vi fick gå till de. Alexander villa inte gå med, eller ja han kunde inte för han var såå ledsen. (Jag med men jag ville gå med ändå). När vi kom fram till farmor, farfar och Jessicka så trodde de att det hade hänt något med Alexander, eftersom han inte var med. ): Men så var det inte, Sule hade ju gått bort.. Vi grät i ungefär 1 timme, sen åt vi lite, mådde lite bättre och sen gick vi till Branka, Sules fru och åt tillsammans.


Serbien - Måndag
Hej. Idag blev det begravning för Sule. :/ De har begravningarna väldigt snabbt här för att liken :'( inte ska ruttna.. :c När vi kom till begravningen så var det ungefär 300 människor där, alltså såna som kände Sule. Han kände väldigt många.. och han betydde mycket för väldigt många. Som mig. )': Jag fick typ värmeslag på begravningen och jag blev ganska sur, arg, ledsen, skit varm och det gjorde inte direkt att jag mådde bättre. Men jag grät inte lika mycket idag eftersom jag grät så mycket igår och igår tog jag upp ett löv, pussade det en gång och sa Goodbye sen släppte jag lövet ut i luften och tänkte att det var Sule som flög iväg. Vila i frid Sule, vi kommer aldrig glömma dig.


Serbien - Tisdag
Tjenare idag är det Tisdag och jag mår mycketmycketmycket bättre idag. (; På morgonen så gick vi och köpte glass, som alla andra dagar. De börjar tillochmed känna igen oss där vi har köpt glass varje dag. HAHAH så vi är några av deras bästa kunder nu. ^^


Serbien - Onsdag

Tjena. Idag klockan 20 över 12 gick planet HEEEM. c: På morgonen tog jag på mig, packade, åt frukost, gjorde mig i ordning och sen kom Dragan och hämtade oss för att åka till Belgrad/Beograd. När vi nästan var framme så stannade vi och åt lite på McDonalds jag köpte 2 pommespåsar eller vad man nu säger och Simon köpte en hamburgare, pommes och en cola för han hade inte ätit nån frukost. (Själv åt jag då Pommes på Donken och en chokladpudding hemma i lägenheten HAHAH "normal frukost"). owo Sen på flygplatsen sa vi hejdå till Dragan gick igenom säkerthetskontrollerna och allt, och sen gick planet och några timmar senare var vi HEEEEEEEEEEMMMMMAAAAAAA!  


Random grejer
Nån dag, jag vet inte vilken så satt jag och Alexander och några andra, minns inte vilka det var men jag tror det va Petra, David, Simon, Alexander och jag och Alexander tog min mobil och började filma en video om vloggare som han tycker är töntiga den blev skit rolig så vi började kolla på mina gamla bloggvideos och de var faktiskt nästan lika roliga som hans. HAHAHAH vi skrattade som galningar och vi kunde inte sluta.


Ps. Alexander om du läser det här ännadåva HAHAH så vill jag bara säga att du är den bästa videobloggaren nånsin. cx




SEN HAR JAG GJORT EN HAUL OCKSÅ FÖR ER SOM VILL SE DEN   




                                                                                     

AMANDA IN THE HOUSE



/Amanda

Av Amanda ♥ - 5 augusti 2013 18:18

Tjenare HAHAH cool rubrik va? c: Imorgon (7/8) åker jag till Serbien med Simon och pappa.  Sen när vi är där så kommer vi vara med David, Alexander, Petra, Jessicka, farmor, farfar och några andra släktingar, några från Serbien och några från Sverige. Ni kanske inte visste att jag har lite släkt från Serbien och att jag är lite därifrån HAHAH eller vad man nu säger men farfars pappa var Serb och hans mamma var Tysk så ja har lite Tyskt/Serbs (stavning?) ursprung eller vad man säger. Thihihi. ^^ Det ska iaf bli jätte kul och jag har redan packat, som ni kanske ser om ni har sett min video som heter ungefär Packning - Serbien. Själv tycker jag att den blev ganska bra. (; Kan lägga in den i det här inlägget också. (: Så du kan se den om du vill se den igen eller om du inte har sett den.   Kommer inte ha nåt nätverk där (tror jag) och jag har ändå data förbud den här veckan så ja vi ses om en vecka, kommer sakna er. :* ♥


 


Det kan hacka ganska mycket när musiken börjar så ni vet.     


▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂▂▃▄▅▆▇█▓▒░Serbien░▒▓█▇▆▅▄▃▂    



/Amanda

Av Amanda ♥ - 5 augusti 2013 17:51


/Amanda  

Av Amanda ♥ - 5 augusti 2013 17:40

 

Apelsin/Äpple 

Hund/Kanin

Pizza/Lasagne

Smink/Kläder 

Bilder/Videos

Blogg/Instagram


Sådär det var en liten This or that, har aldrig gjort nån sån förut men jag tänkte att jag kunde börja med det. (;

   

/Amanda

Meny ♥

Välkommen till min blogg ♥

 

Hej! Jag heter Amanda och är född 2002. ♥ Jag älskar att vara med kompisar, skratta - vilket jag gör ganska ofta (åt typ vad som helst), att fota, redigera bilder, dansa, sjunga och lyssna på musik. Jag hoppas ni gillar min blogg och fortsätter att läsa den! ♛

                             

Kategorier ♥

Frågafrågafråga ♥

51 besvarade frågor

   

Kalender ♥

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år ♥

 

Omröstning ♥

Hur ofta är du inne på min blogg? x)
 Varje dag
 Nästan aldrig
 Så ofta jag kan
 Det är första gången

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Arkiv ♥

Länkar♥

Besöksstatistik ♥

Black Moustache






Ovido - Quiz & Flashcards