orimligt

Alla inlägg den 1 april 2013

Av Amanda ♥ - 1 april 2013 12:22

Hej... Hade skrivit ett jätte långt inlägg med jätte måna 1:a April skämt. Men Bloggplatsen raderade inlägget!!!!  Jag hade hållt på med det i två timmar! Jag hade skrivit av alla tips som fanns med i hela KP tidningen. Jag skrev av de exakt som de stog i tidningen och det blev ett inlägg med fler än 100 meningar, typ.  Ibland hatar jag "dig" Bloggplatsen! Jag får väl bara skriva om allt.  


Lurigt med luren

Får du tag på ett syskons, en förälders eller en kompis mobil? Grattis!

* Gå in på inställningar och byt språk. (Obs! Kom ihåg hur du ändrar tillbaka!)

* Prata in en egen ringsignal. Imitera en tjatig förälder och säg till exempel: "Borstade du verkligen tänderna i morse, gubben lilla?"

* Eller ändra ringsignal till en knasig låt. Förslag: Skaka rumpa med Sean Banan.

* Gå till adressboken och ändra ditt eget namn i kontaktlistan till något annat. Polisen, Kungen, Selena Gomez, Fernando Torres eller kanske rektorns namn. Ring upp från din egen telefon och bjudpå en riktig överaskning.

* Byt bakgrundsbild så att det står "april, april".


Ägg äger!

I år anfaller påsken och första april samtidigt. Varför inte slå två flågor i en smäll?

* Hårdkoka några ägg. Ställ tillbaka dem i kartongen. De blir stenhårda när de kokas en annan gång.

* Stick ett litet hål med en nål på toppen av ett okokt ägg. Gör ett lite större hål i botten. Blås hårt i det minsta hålet och töm ägget. Håll det över en skål (så att du kan spara innehållet). Ställ tillbaka det tomma ägget i kartongen.

* Stick in fjädrar mellan äggen i kartongen. Det ser ut som om en kyckling är på väg ut!

* Ta ditt sykons påskägg. Fyll det med spelkulor eller något annat tungt. Lägg lite silkespapper överst. Ge tillbaka ägget och säg att haren har fyllt på.


Busigt i badrummet

Busa med de andra i familjen innan de har hunnit vakna ordentligt.

* Knacka botten av tandkrämstuben mot handfatet, så att krämen åker ner i tuben. ta en tub mjukost och spruta in i tandkrämstubens öppning.

* Doppa alla tandbordsthuvuden i ättika (utom ditt eget!). 

* Fyll tvålpumpen med matolja.

* Tejpa för mynningen på vattenkranen.


Så här busar du med din egen lur...

* Ring en förälders mobil. Förvräng rösten (det finns appar för det) och säg att du är från banken. "Vi ser att det har gjorts märkliga uttag från ditt konto. Stämmer det att du var i Uzbekistan i helgen?"

* Ring till grannen. Säg: "Hej, er katt sitter i vårt träd och kan inte komma ner." Om grannen har en katt kommer hen att rusa över till er. Annars svarar grannen: "Men jag har ju ingen katt!" Då säger du: "OCH VI HAR INGET TRÄD!"

* Gå in på Youtube från en smart-phone. Leta upp klippet Chicken song 10 hours (eller se KP:s Knäppa klipp). Starta på högsta volym. Göm mobilen noga i syrrans/brorsans rum. 

* Eller ring busring till KP på telefon 08- 736 57 43.


Sådär nu har jag skrivit av allt det där 2 gånger!   Jag fyller ju år den 28 April (SNART, JAG LÄNGTAR!!!!!) c:


/Amanda 

Meny ♥

Välkommen till min blogg ♥

 

Hej! Jag heter Amanda och är född 2002. ♥ Jag älskar att vara med kompisar, skratta - vilket jag gör ganska ofta (åt typ vad som helst), att fota, redigera bilder, dansa, sjunga och lyssna på musik. Jag hoppas ni gillar min blogg och fortsätter att läsa den! ♛

                             

Kategorier ♥

Frågafrågafråga ♥

51 besvarade frågor

   

Kalender ♥

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år ♥

 

Omröstning ♥

Hur ofta är du inne på min blogg? x)
 Varje dag
 Nästan aldrig
 Så ofta jag kan
 Det är första gången

Sök i bloggen ♥

Senaste inläggen ♥

Arkiv ♥

Länkar♥

Besöksstatistik ♥

Black Moustache






Ovido - Quiz & Flashcards